Skip to main content

Lokaler

Her findes guide til booking af lokaler: 


I Frivilligcenteret er der 4 lokaler der er mulighed for at booke, se lokalerne nedenfor. 

Book et lokale

Når du booker et lokale foregår det via booking kalenderen nedenfor eller via dette link. https://ltk-frivilligcenter.dk/booking/web/index.php

Kontakt din Forenings formand for at få loginoplysninger til bookingsystemet. 

Aktivitetskalender

Vigtig Information

Bookning og brug af lokaler

Hvis I er forhindret i at benytte lokalet i det bookede tidsrum, så annuller os hurtigst muligt, så en anden forening kan få glæde af lokalet.

Hvis I har booket et lokale, men det ikke fremgår af kalenderen så kontakt os, så vi sammen kan finde en løsning.

For hjælp til booking kan man følge den overstående guide, ellers er man altid velkommen til at ringe eller skrive til os.

Adgang til huset

Udenfor Frivilligcentrets åbningstid skal man have en nøglebrik for at få adgang til centret. Nøglebrik rekvireres ved henvendelse på 20 70 80 33 eller på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

En forening eller gruppe kan få op til 2 nøglebrikker. Det kan tage op til 2 uger at få en brik, så henvend dig i god tid.

Der er alarm i centret fra 22.15-7.30. Centret skal derfor forlades senest 22.00, hvor der lyder en advarselstone. Efter kl. 22.15, vil alarmen gå i gang, og et vagtfirma kommer til adressen. Et besøg fra vagtfirmaet koster ca. 3000,- kr.

Alarm og kode

Udenfor Frivilligcentrets åbningstid skal man i sammenhæng med nøglebrikken bruge et kodeord for at få adgang til centeret, samt låse centeret efter brug.

Indgang:

- Nøglebrik sættes op til alarmsystemet til højre for døren.

- 2800# indtastes.

- Didoerne blinker rødt og giver derefter et fast grønt lys.

- Vent 10 sekunder: Nøglebrik igen.

- Døren er ulåst og alarm er frakoblet.

Udgang:

- Nøglebrik sættes op til alarmsystemet til højre.

- Dioderne blinker grønt.

- Døren er låst og alarm tilkoblet.


Stuen

Lokalet, som ligger til venstre når man kommer ind fra gaden, har plads til max 10 personer.

Det Lange

Lokalet, som ligger til højre for køkkenet, har plads til max 20 personer.

Der er lærred og projekter til rådighed i lokalet. 

Loftet

Lokalet, som ligger på første sal, har plads til max 45 personer.

Der er ikke elevator, så det er ikke egnet hvis der er personer i gruppen, som sidder i kørestol o.l.

Der er lærred og projekter til rådighed i lokalet. 

Haven

Bag Frivilligcentret har vi en lille have. Det er ikke som sådan muligt at booke den, men giv gerne et praj, hvis I gerne vil lave aktiviteter på græsset.

Samtalerum

Lokalet ligger på første sal, og har plads til 2-3 personer. 

Der er ikke elevator, så det er ikke egnet hvis der er personer, som sidder i kørestol. 

Det er et lyst rum, med et par stole og et lille bord. 

Samtalerummet er forbeholdt rådgivningssamtaler, kontakt friviligcenteret for mere information. 

Husregler

Generelt

Frivilligcenter Lyngby-Taarbæk udlåner lokalerne i Frivilligcentret på Rustenborgvej 2A til henholdsvis foreninger og selvhjælps- og netværksgrupper. Det er både muligt at booke faste reservationer og enkeltstående møder/arrangementer. En gang årligt (september) gennemgår Frivilligcentret de nuværende faste bookinger i kalenderen og hvorvidt, der er behov for eventuelle ændringer.

Faste bookinger skal aftales med centerleder Charlotte Poort.

Frivilligcenteret er åbent for henvendelser: Mandag, onsdag og torsdag kl. 10-13. 

Det er muligt at booke en aftale om enten selvhjælp eller frivilligt arbejde uden for centrets åbningstid.

Kontakt centerleder Charlotte Poort, hvis du har brug for vejledning, rådgivning eller hjælp til foreningsarbejdet, eller har en god idé til et nyt frivilligt initiativ på

tlf. 20 70 80 33.

Kontakt projektleder Anna Ikilikian, hvis du ønsker at deltage i en selvhjælpsgruppe/netværksgruppe/aktiviteter, eller få hjælp til at starte en gruppe/aktivitet på

tlf. 29 24 40 33. 

Sådan omgås vi hinanden

Frivilligcentret er et sted, hvor der skal være plads til mange mennesker. I Frivilligcentret bygger samværet på tillid, hensyn til andre og ansvar for at få fællesskabet til at fungere.

Det betyder, at vi taler ordentligt til hinanden, hjælpes ad med oprydning, giver besked til medarbejderne, hvis noget er i stykker eller ikke virker. I det hele taget er det vigtigt, at vi alle gør hvad vi kan, for at centret er et rart og hyggeligt sted at komme.

Opbevaring

Det er ikke tilladt for foreninger eller andre grupper at opbevare ting i centret uden særlig aftale med kontoret. Har man en aftale om at have en kasse stående, skal foreningens eller gruppens ejendele mærkes tydeligt med navn og være pakket i kasser eller lign. for hensigtsmæssig opbevaring. Det er ikke tilladt at have åbne madvarer/kiks el lign. i kasser eller skabe.

Opslag

Opslag og kommunikation om foreningernes arbejde skal hænges op på opslagstavlen i mellemgangen ved køkkenet.

Der er desuden mulighed for at have foreningens foldere eller lign. i tidskriftholderne på kontoret. Det er ikke tilladt at hænge plakater eller andet materiale op på væggene i centret. 

Køkken

Der må IKKE laves mad i køkkenet, men gerne anrettes. 

Kaffe & te

Der er kaffe og te i køkkenet, som foreninger og grupper gratis kan benytte. Der er kaffemaskine og elkedel og forskelligt service. Foreningerne er velkomne til at bidrage med en pose kaffe og te til huset i ny og næ.

Køleskab

Der er som regel frisk mælk i køleskabet, ellers er der flødepulver og sukker i reolen. Hvis jeres gruppe eller forening har madvarer i køleskabet til næste møde eller arrangement, skal madvarerne mærkes tydeligt med navn, og man er selv ansvarlig for at få smidt rester ud, når disse ikke skal bruges mere. Madrester til fælles brug skal mærkes med ’Fælles’.

Opvask

Køkkenet skal ryddes efter brug! Opvaskemaskinen skal fyldes og tømmes. Den fulde opvaskemaskine skal sættes i gang på det korte program (40 minutter). Der er opvasketabs under vasken. Resterende snavset service skal vaskes op i hånden. Mødeborde skal tørres af og lokalerne efterlades ryddeligt og i orden til de næste brugere. (Husk at tjekke de nye hygiejneregler for anvendelse af lokalerne). 

Ved større arrangementer skal foreningerne selv medbringe viskestykker.

Affald

Foreninger der har medbragt flasker, dåser eller lign. skal selv sørge for at fjerne disse. Hvis man har afholdt større arrangementer, skal man selv sørge for at fjerne evt. affald som fx emballage mm.

Rygning og alkohol

Der må ikke ryges i centret. Det er kun tilladt at indtage alkohol i centret ved særlige lejligheder, hvilket skal aftales med kontoret.