Husregler

Husregler for FrivilligHuset

Frivilligcenter Lyngby-Taarbæk udlåner lokalerne i FrivilligHuset på Rustenborgvej 2A til henholdsvis foreninger og selvhjælps- og netværksgrupper. Det er både muligt at booke faste reservationer og enkeltstående møder/arrangementer. En gang årligt (september) vurderes om faste bookinger kan fortsætte, eller der er behov for ændringer, således at der kan blive plads til nye initiativer i huset.

Faste bookinger skal aftales med centerleder Line Pinstrup.

Løbende bookinger aftales ved henvendelse på: frivilligcenter.kalender@gmail.com


Sådan omgås vi hinanden

Frivilligcentret er et sted, hvor der skal være plads til mange mennesker. I Frivilligcentret bygger samværet på tillid, hensyn til andre og ansvar for at få fællesskabet til at fungere. Det betyder, at vi taler ordentligt til hinanden, hjælpes ad med oprydning, giver besked til medarbejderne hvis noget er i stykker eller ikke virker. I det hele taget er det vigtigt, at alle gør hvad vi kan, for at huset er et rart og hyggeligt sted at komme.


Lokalerne

”Loftet”: max 45 personer. Lokalet rummer 45 stole og 6 borde. OBS: Der er adgang til ”Loftet” ad en trappe og lokalet er derfor IKKE handicapvenligt. Der er lydanlæg, teleslynge og projektor i lokalet.

”Det lange”: max 20 personer – mødeborde og stole. Der er projektor i lokalet.

”Stuen”: max 12 personer, mødebord og stole.

Lokalbooking henvendelse til: frivilligcenter.kalender@gmail.com

Aflysning af møde Husk at give besked på frivilligcenter.kalender@gmail.com så andre har mulighed for at bruge lokalet.

Adgang:

Udenfor Frivilligcentrets åbningstid skal man have et nøglekort for at få adgang til huset. Nøglekortet rekvireres ved henvendelse på 20 70 80 33 eller på info@ltk-frivilligcenter.dk

En forening eller gruppe kan få 1-2 nøglekort. Det kan tage op til 2 uger at få et nøglekort, så henvend dig i god tid.

Opbevaring
Det er ikke tilladt for foreninger eller andre grupper at opbevare ting og sager i huset uden særlig aftale med kontoret. Har man en aftale om at have en kasse stående, skal foreningens eller gruppens ejendele mærkes tydeligt med navn og være pakket i kasser eller lign for hensigtsmæssig opbevaring. Det er ikke tilladt at have åbne madvare/kiks el lign. i kasser eller skabe pga. risiko for rotter.


Alarm
Der er alarm i huset fra 22.30-7.30. Huset skal derfor forlades senest 22.15, hvor der lyder en advarselstone. Efter kl. 22.30, vil alarmen gå i gang, og et vagtfirma kommer til adressen. Et besøg fra vagtfirmaet koster ca. 2000,- kr.


Køkken

Der må IKKE laves mad i køkkenet, men gerne anrettes.


Kaffe & te

Der kaffe og te i køkkenet, som foreninger og grupper gratis kan bruge. Der er kaffemaskine og elkedel og forskelligt service. Foreningerne er velkomne til at bidrage med en pose kaffe og te til huset i ny og næ.


Køleskab

Der er normalt frisk mælk i køleskabet, ellers er der flødepulver og sukker i reolen. Hvis jeres gruppe eller forening har madvarer i køleskabet til næste møde eller arrangement, SKAL madvarerne mærkes med tydeligt navn, og man er selv ansvarlig for at få smidt rester ud, når disse ikke skal bruges mere. Madrester til fælles brug skal mærkes med ’Fælles’.


Opvask

Køkkenet skal ryddes efter brug! Opvaskemaskinen skal fyldes og tømmes. Den fulde opvaskemaskine skal sættes den i gang på det korte program (21 minutter) Det er opvasketabs under vasken, evt. resterende snavset service,
SKAL vaskes op i hånden. Mødeborde skal tørres af og lokalerne efterlades ryddeligt og i orden til de næste brugere.

Ved større arrangementer skal foreningerne selv medbringe viskestykker.

Affald

Foreninger der har medbragt flasker, dåser eller lign. skal selv sørge for at fjerne disse igen. Hvis man har afholdt større arrangementer, skal man selv sørge for at fjerne evt. affald som fx emballage mm. Der er en affaldscontainer i højre hjørne i parkeringskælderen under biblioteket.


Rygning og alkohol

Der må ikke ryges i huset. Det er kun tilladt at indtage alkohol i huset ved særlige lejligheder, hvilket skal aftales med kontoret.

Opslag

Opslag og kommunikation om foreningernes arbejde skal placeres i mellemgangen ved køkkenet. Der er desuden mulighed for at placere foldere eller lign i tidskrifthylder på kontoret. Det er ikke tilladt at klæbe plakater eller andet materiale op på væggene i huset. 

 

Frivilligcentrets åbningstider

Frivilligcenteret er åbent for henvendelser: Mandag 10-13 Onsdag 10-13 Torsdag 10-13

Det er muligt at booke en aftale om enten selvhjælp eller frivilligt arbejde i det hele taget uden for åbningstid.

Hvis du ønsker at deltage i en selvhjælpsgruppe eller have hjælp til at starte en gruppe, kan du kontakte Bente Sæderup.

Kontakt centerleder Line Pinstrup, hvis I har brug for vejledning, rådgivning eller hjælp til foreningsarbejdet eller har en god idé til et nyt frivilligt initiativ.

Line Pinstrup, Centerleder, Frivilligcenter & Selvhjælp Lyngby-Taarbæk, 20 70 80 33

Bente Sæderup, Selvhjælpskoordinator, 29 24 40 33 

 

Med venlig hilsen Bestyrelsen i Frivilligcenter Lyngby-Taarbæk