Skip to main content

For foreninger


Husregler

Generelt

Frivilligcenter Lyngby-Taarbæk udlåner lokalerne i Frivilligcentret på Rustenborgvej 2A til henholdsvis foreninger og selvhjælps- og netværksgrupper. Det er både muligt at booke faste reservationer og enkeltstående møder/arrangementer. En gang årligt (september) gennemgår Frivilligcentret de nuværende faste bookinger i kalenderen og hvorvidt, der er behov for eventuelle ændringer.

Faste bookinger skal aftales med centerleder Charlotte Poort.

Løbende bookinger aftales ved henvendelse på: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Sådan omgås vi hinanden

Frivilligcentret er et sted, hvor der skal være plads til mange mennesker. I Frivilligcentret bygger samværet på tillid, hensyn til andre og ansvar for at få fællesskabet til at fungere. Det betyder, at vi taler ordentligt til hinanden, hjælpes ad med oprydning, giver besked til medarbejderne, hvis noget er i stykker eller ikke virker. I det hele taget er det vigtigt, at vi alle gør hvad vi kan, for at centret er et rart og hyggeligt sted at komme.

Opbevaring

Det er ikke tilladt for foreninger eller andre grupper at opbevare ting i centret uden særlig aftale med kontoret. Har man en aftale om at have en kasse stående, skal foreningens eller gruppens ejendele mærkes tydeligt med navn og være pakket i kasser eller lign. for hensigtsmæssig opbevaring. Det er ikke tilladt at have åbne madvarer/kiks el lign. i kasser eller skabe.

Alarm

Der er alarm i centret fra 22.15-7.30. Centret skal derfor forlades senest 22.00, hvor der lyder en advarselstone. Efter kl. 22.15, vil alarmen gå i gang, og et vagtfirma kommer til adressen. Et besøg fra vagtfirmaet koster ca. 3000,- kr.

Opvask

Køkkenet skal ryddes efter brug! Opvaskemaskinen skal fyldes og tømmes. Den fulde opvaskemaskine skal sættes i gang på det korte program (40 minutter). Der er opvasketabs under vasken. Resterende snavset service skal vaskes op i hånden. Mødeborde skal tørres af og lokalerne efterlades ryddeligt og i orden til de næste brugere. (Husk at tjekke de nye hygiejneregler for anvendelse af lokalerne). 

Ved større arrangementer skal foreningerne selv medbringe viskestykker.

Affald

Foreninger der har medbragt flasker, dåser eller lign. skal selv sørge for at fjerne disse. Hvis man har afholdt større arrangementer, skal man selv sørge for at fjerne evt. affald som fx emballage mm.

Rygning og alkohol

Der må ikke ryges i centret. Det er kun tilladt at indtage alkohol i centret ved særlige lejligheder, hvilket skal aftales med kontoret.

Opslag

Opslag og kommunikation om foreningernes arbejde skal hænges op på opslagstavlen i mellemgangen ved køkkenet. Der er desuden mulighed for at have foreningens foldere eller lign. i tidskriftholderne på kontoret. Det er ikke tilladt at hænge plakater eller andet materiale op på væggene i centret. 

Udlån af pavilloner og caféborde

Vi er rigtig glade for at kunne tilbyde medlemsforeninger samt selvhjælps- og netværksgrupper at låne Frivilligcenterets pavilloner (3x3m). Der er logo på pavillonerne og mulighed for at sætte sider på hele vejen rundt. Derudover er der syv høje, runde caféborde, som passer til pavillonerne.

Det er gratis for foreninger at låne både pavilloner og borde. Udlån skal aftales med centerlederen. Det er foreningens ansvar, at tingene bliver leveret tilbage i samme stand som de blev lånt. Foreningen hæfter for evt. erstatning af pavilloner og borde som beskadiges.

Afhentning og tilbagelevering skal ske inden for Frivilligcentrets åbningstid og efter aftale.

I kan kontakte Frivilligcenteret på e-mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. for nærmere aftale.